nesvrstani.org

  • Za one koji žele znati više...
Blog
petak, studeni 17, 2006
Listam ja danas jedne dnevne novine i za oko mi zapne golemi cjelostranični oglas za automobilsku multinacionalnu kompaniju Toyotu, koja sutra u svojim auto-salonima organizira «Dan – D» gdje, citiram, sve koji dođu čekaju brojna iznenađenja, sjajne pogodnosti i mnogo prigodnih poklona. Osim testnih vožnji, potencijalni kupci će biti u prilici da izuzetan dizel dobiju po izuzetno povoljnim cijenama. I sve bi to bilo super, divno i krasno (ptičice bi pjevale, cvijeće cvalo, sunce bi nas grijalo, Toyote bi veselo brundale drumovima) da se ovaj Toyotin «Dan – D» ne organizira upravo na dan kad je prije petnaest godina pao Vukovar. Meni osobno je to pomalo neukusno i nije mi jasno koju je to blesavu firma Toyota upregnila da im osmišljava marketinšku kampanju kojoj se mogao dogoditi ovakav, blago rečeno, gaf. Kakva to ekipa tamo radi koja koja nije vidjela ovakvu nesretnu podudarnost? Je li im uopće poznata bliska povijest Hrvatske ili su je možda «samo» zaboravili?  I onda sve to još raspizdit na cijeloj novinskoj stranici, s golemim crvenim slovom D, te s datumom kojeg se Hrvati s tugom prisjećaju.
U stalnoj utrci za njegovim veličanstvom profitom, kao i sve druge velike kompanije, totalno su bešćutni za osjećaje malih ljudi. Ako već nemaju osjećaja, a mogli bi bar poznavati uzance lijepog ponašanja u zemlji u kojoj su ipak gosti. Ili misle da su, kupivši nekretnine za svoje salone, kupili i pravo da se bezobzirno odnose prema našim svetinjama. Jesu li mogli odgoditi akciju za jedan dan ili tjedan? Čisto sumnjam da bi im se ta odgoda puno odrazila na ukupni profit firme. Ne znam bi li sličnu akciju napravili recimo (sad jedna neukusna usporedba s moje strane) na godišnjicu pada atomske bombe na nesretnu Hirošimu ili Nagasaki. Jer nama Vukovar ima istu težinu kao Japancima Hirošima. Simbol jednog nesretnog vremena i nesretne povijesti. I tužnih ljudi s kesama u rukama. Koji će sad, petnaest godina kasnije, na dan svog stradanja u svom razrušenom gradu otići do auto salona i raspitivati se koliko Yaris ima air-bagova i isprobavati kako Prius leži na cesti...
Da se razumjemo, Toyota mi je uvijek bila draga firma i sam bih vrlo rado kupio jednu Corollu, a da o Rav-u 4 ili ne daj bože Land Cruiseru i ne govorim, i ovakav glupi potez njihovih marketinških timova nimalo neće umanjiti spoznaju o tehnološkoj nadmoći njihovih automobila, ali ljudi dajte malo više pameti i promućurnosti u tim vašim profitom opijenim mozgovima. Je li bio veliki problem pogledat u kalendar na tim njihovim kolegijima i mitinzima i reć: «18. studenog? Uh jebote, pa taj dan je pao Vukovar! A je li to, direktore, mora bit baš taj dan?»
Ja mislim da ne mora.
nesvrstani @ 19:15 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare